• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,41
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,41
  • 04.08.15, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubandus, must nagu üüriturg

E-kaubanduse revolutsioon suurendab kaupade ja maksetega sahkerdajate hulka, kirjutab ajakirjanik Eliisa Matsalu.
Eliisa Matsalu
  • Eliisa Matsalu
  • Foto: Andras Kralla
E-kaubanduse usin kasv ülesmäge peaks olema selge märk Eesti ettevõtetele, et korralikesse IT-arendustesse tasub investeerida.
Statistikaameti andmetel kasvas jaemüük posti või interneti teel selle aasta mai kuus 57%. E-kaubanduse liidu uuringu järgi otsib klient e-poest soodsat hinda, aja kokkuhoidu ehk kiiret tarnet, ööpäevaringselt avatud teenust ja mugavat ostuprotsessi. Müüjale, kes veel veebi kolinud pole, nõuab see palju kulutusi, ent teist väljapääsu pole – vähemalt mitte jaemüüjal.
Toimiv e-pood on koht, kuhu turg suundub ja kust võidetakse kliente. Paraku ei piisa vaid e-poe olemasolust. Tänapäeva müüjale on kehvasti tehtud e-pood pigem kahjuks kui kasuks. Eesti ettevõtted liiguvad veebi tasa ja targu ja õige ongi – veebipood on kauplusele justkui visiitkaart. Kui juba teha, siis korralik.
E-kaubanduse õitsemisega käib käsikäes ka kaks kitsaskohta. Esiteks on Eesti välismaistest internetipoodidest veel kõvasti maas. Kahjuks pole senimaani veel kindlat ülevaadet, kui palju kaotavad Eesti poed kliente ja käivet välismaistele e-poodidele. Lihtne on ju osta internetist edasimüüjalt kaupa, kuid sama lihtne, ent veelgi soodsam on ju kaupa ise välismaalt tellida.
Teiseks on e-kaubandusse tekkinud hulk pisitegijaid ja edasimüüjaid, kes ei pea vajalikuks oma tuluallikaid deklareerida. Sellele aitab mõnuga kaasa sotsiaalmeedia. E-kaubandus on sama korrastamata kui kirgi kütnud must üüriturg. Hea uudis on, et maksuamet lubas sel aastal internetikaubitsejad teravama pilgu alla võtta. Kindel on aga see, et e-kaubanduse revolutsiooniga hakkab üha enam tulema ka kaupade ja maksetega sahkerdajaid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele