• OMX Baltic−0,66%260,72
  • OMX Riga−0,04%886,78
  • OMX Tallinn−0,08%1 684,26
  • OMX Vilnius0,02%1 003,2
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,35%8 288,51
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,65
  • OMX Baltic−0,66%260,72
  • OMX Riga−0,04%886,78
  • OMX Tallinn−0,08%1 684,26
  • OMX Vilnius0,02%1 003,2
  • S&P 5000,28%5 718,57
  • DOW 300,15%42 124,65
  • Nasdaq 0,14%17 974,27
  • FTSE 1000,35%8 288,51
  • Nikkei 2250,57%37 940,59
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,65
  • 04.08.15, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

E-kaubandus, must nagu üüriturg

E-kaubanduse revolutsioon suurendab kaupade ja maksetega sahkerdajate hulka, kirjutab ajakirjanik Eliisa Matsalu.
Eliisa Matsalu
  • Eliisa Matsalu Foto: Andras Kralla
E-kaubanduse usin kasv ülesmäge peaks olema selge märk Eesti ettevõtetele, et korralikesse IT-arendustesse tasub investeerida.
Statistikaameti andmetel kasvas jaemüük posti või interneti teel selle aasta mai kuus 57%. E-kaubanduse liidu uuringu järgi otsib klient e-poest soodsat hinda, aja kokkuhoidu ehk kiiret tarnet, ööpäevaringselt avatud teenust ja mugavat ostuprotsessi. Müüjale, kes veel veebi kolinud pole, nõuab see palju kulutusi, ent teist väljapääsu pole – vähemalt mitte jaemüüjal.
Toimiv e-pood on koht, kuhu turg suundub ja kust võidetakse kliente. Paraku ei piisa vaid e-poe olemasolust. Tänapäeva müüjale on kehvasti tehtud e-pood pigem kahjuks kui kasuks. Eesti ettevõtted liiguvad veebi tasa ja targu ja õige ongi – veebipood on kauplusele justkui visiitkaart. Kui juba teha, siis korralik.
E-kaubanduse õitsemisega käib käsikäes ka kaks kitsaskohta. Esiteks on Eesti välismaistest internetipoodidest veel kõvasti maas. Kahjuks pole senimaani veel kindlat ülevaadet, kui palju kaotavad Eesti poed kliente ja käivet välismaistele e-poodidele. Lihtne on ju osta internetist edasimüüjalt kaupa, kuid sama lihtne, ent veelgi soodsam on ju kaupa ise välismaalt tellida.
Teiseks on e-kaubandusse tekkinud hulk pisitegijaid ja edasimüüjaid, kes ei pea vajalikuks oma tuluallikaid deklareerida. Sellele aitab mõnuga kaasa sotsiaalmeedia. E-kaubandus on sama korrastamata kui kirgi kütnud must üüriturg. Hea uudis on, et maksuamet lubas sel aastal internetikaubitsejad teravama pilgu alla võtta. Kindel on aga see, et e-kaubanduse revolutsiooniga hakkab üha enam tulema ka kaupade ja maksetega sahkerdajaid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele